Jak ustalić granicę działki w mieście i gminie Poddębice?

Rozgraniczenie nieruchomości

Podstawa prawna :

1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
    (Dz.U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086), rozdział 6
2. Rozporządzenie Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa
    i Gospodarki Żywnościowej  z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia
    nieruchomości  (Dz.U. Nr 45, poz. 453)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz. 1635)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego
2. Załączniki :
    1) dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis
        z księgi wieczystej),
    2) wypisy z rejestru ewidencji gruntów dla nieruchomości objętych wnioskiem
        o rozgraniczenie,
    3) kopia mapy ewidencyjnej z określeniem spornego odcinka granicy.

Miejsce złożenia dokumentów :

Urząd Miejski w Poddębicach
Sekretariat, I piętro, pokój 116
od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 tel. (43) 678 25 80 w. 234 lub. 678 30 26
ul. Łódzka 17/21
99-200 Poddębice

Komórka odpowiedzialna  za realizację :

Referat Gospodarki Nieruchomościami i Urbanistyki, I piętro, pok. 101
tel. (43) 678 25 80 w. 228

Sposób załatwienia sprawy :

Postępowanie dwuetapowe.
I etap:
1. Złożenie  wniosku o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego wraz
    z wymaganymi załącznikami.
2. Na podstawie przedłożonych dokumentów Burmistrz – w formie postanowienia –
    wszczyna  postępowanie rozgraniczeniowe.
3. Upoważniony przez Burmistrza geodeta dokonuje czynności rozgraniczeniowych
    na gruncie.
II etap:
1. Złożenie przez geodetę dokumentacji z rozgraniczenia nieruchomości przyjętej
    do państwowego zasobu geodezyjnego geodezyjno-kartograficznego.
2. Ocena prawidłowości przeprowadzonego postępowania rozgraniczeniowego przez
    geodetę.
3. Wydanie decyzji o rozgraniczeniu lub decyzji o umorzeniu administracyjnego
    postępowania  rozgraniczeniowego.

Czas realizacji  sprawy :

I etap – wydanie postanowienia  o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego –
            w ciągu  miesiąca.
II etap – wydanie decyzji o rozgraniczeniu lub decyzji o umorzeniu postępowania –
             w ciągu 2 miesięcy  od dnia złożenia przez geodetę upoważnionego do
             przeprowadzenia czynności rozgraniczeniowych dokumentacji rozgraniczenia
             nieruchomości  przyjętej  do państwowego zasobu geodezyjnego
             i kartograficznego

Tryb odwoławczy:

· zażalenie na postanowienie (I etap) – nie przysługuje;
· strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14
  dni od dnia doręczenia jej decyzji  o rozgraniczeniu (II etap), przekazania sprawy
  Sądowi,
· odwołanie od decyzji o umorzeniu administracyjnego postępowania
  rozgraniczeniowego (II etap) –  wnosi się (za pośrednictwem Burmistrza
  Poddębic) w terminie 14 dni od daty jej doręczenia do Samorządowego Kolegium
  Odwoławczego w Sieradzu,  99-200  Sieradz,  Plac Wojewódzki 3.

Opłaty:

Opłata skarbowa: brak

Informacje dodatkowe :
Wnioskodawca  pokrywa koszty związane z czynnościami ustalenia przebiegu granic
na gruncie, które wykonuje upoważniony  przez Burmistrza geodeta wskazany przez  wnioskodawcę  we wniosku.


 


Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy geodety zadzwoń lub napisz:
☎ +48 690 210 110
☏ +48 537 468 695
✉ biuro@smartgeo.pl