POZWOLENIE NA BUDOWĘ - POWIAT PODDĘBICKI

Gdzie się zgłosić żeby dostać pozwolenie na budowę?

Wydział Budownictwa, Inwestycji i Zamówień Publicznych
Łęczycka 16, 99-200 Poddębice, p. 306/307 (III piętro),
pn. - pt. 8:00 - 16:00
tel. (43) 678 78 46/47, 678 28 05/06, fax 678 27 01
e-mail: budownictwo@poddebicki.pl

Jakie dokumenty są potrzebne do pozwolenia na budowę?

  • wniosek o pozwolenie na budowę Pobierz wzór w formacie OPEN OFFICEPDFMicrosoft WORD
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane 
    Pobierz wzór w formacie OPEN OFFICEPDFMicrosoft WORD
  • wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub aktualna prawomocna decyzja o warunkach zabudowy – dla nieruchomości będącej terenem inwestycji,
  • decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji
    (Jeżeli jest wymagana na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska)
  • projekt budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami wymaganymi przepisami szczególnymi (4 - egzemplarze)
  • decyzja Starosty Poddębickiego w sprawie wyłączenia z produkcji części użytków rolnych zajętych pod inwestycję.
    Jeśli jest wymagana na podstawie art. 11 ustawy z 3.02.1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U.z 2004r, nr 121, poz. 1266)
  • w szczególnych sytuacjach - pozytywne opinie lub decyzje innych upoważnionych organów wymaganych odrębnymi przepisami ( dotyczy przypadków lokalizacji na terenie wpisanym do rejestru zabytków lub podlegających opiece konserwatora oraz w przypadku kolizji inwestycji z istniejącymi sieciami np. drenażu, energetycznymi lub drogami publicznymi).
Prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane - należy rozumieć jako tytuł prawny wynikający z prawa własności, wieczystego użytkowania, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, przewidującego uprawnienia do wykonywania robót budowlanych. W przypadku, gdy prawem do nieruchomości dysponuje więcej niż jedna osoba fizyczna lub prawna wymagana jest zgoda wszystkich tych osób. Oświadczenie wypełniają tylko osoby ubiegające się o pozwolenie na budowę.

Jak długo trwa wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę?

Do 65 dni

Ile kosztuje pozwolenie na budowę?


  • opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa: 17,00 zł.

  • opłata skarbowa za pozwolenie na budowę:
    • budynku przeznaczonego na wykonywanie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna- za każdy 1 m2 powierzchni użytkowej: 1,00 zł. (nie więcej niż 539 zł.)
    • budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym: 14,00 zł.
    • innego budynku: 48,00 zł.
    • studni oraz urządzeń do usuwania nieczystości stałych i ścieków: 20,00 zł.
    • budowli związanych z produkcją rolną: 112,00 zł.
    • sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi:2143,00 zł.
    • sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych o długości do 1 kilometra: 105,00 zł.
    • innych budowli: 155,00 zł.
    • urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym: 91,00 zł.
W przypadku wydawania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.
W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany w/w, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.
Na przebudowę lub remont obiektu budowlanego opłata skarbowa wynosi 50% stawek wyżej określonych.
Nie podlega opłacie skarbowej:
  1. dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia,
  2. dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego;
Zwalnia się od opłaty skarbowej:
  1. jednostki budżetowe,
  2. jednostki samorządu terytorialnego,
  3. osoby, które dokonując zgłoszenia lub składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Zwolnione z opłaty skarbowej jest złożenie dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika jeśli:
  1. dokument upoważnia do odbioru dokumentów i jest on lub jego kopia poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ,
  2. jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu,
  3. jeżeli mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje:
  1. od dokonania czynności urzędowej - z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej;
  2. od wydania zaświadczenia - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia;
  3. od wydania zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia (pozwolenia, koncesji);
  4. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wypisu lub kopii - z chwilą złożenia dokumentu w organie administracji publicznej.
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty
📖❔
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy geodety zadzwoń lub napisz:
☎ +48 690 210 110
📱 +48 537 468 695
📩 biuro@smartgeo.pl